Som de flesta kanske har sett på min Facebook så har jag fått ett jobb. Förra fredagen var jag på en arbetsintervju i Malexander och fick jobbet! Ska jobba på gästiveriet där med städning, servering och även lite grafiskt och foto när ägaren fick reda på att jag hade kunskaper om det. Väldigt roligt! I torsdags var jag och jobbade första dagen med att rensa ogräs och så, höll på i sju timmar sen var hela kroppen slut. Hade så ont i knäna, ländryggen och händerna och värre blev det dagen efter, hehe. Men då var jag uppe på Torpavallen för att klippa fotbollsplanen till Torpadagen som var idag. Men jag hann bara klippa fotbollsplanen och krita den innan himlen öppnade sig helt men som tur var så var inte resten av anläggningens gräs så högt, viktigast var ju ändå fotbollsplanen.



Idag var pappa
och jag på en roadtripp till Nyköping för att hämta en bil. Till Malexander och tillbaka är det runt tolv mil och min nuvarande bil, Ralph, kommer inte att hålla för det så vi har letat efter en liten bil som inte drar så mycket och fastnade då för en Renault Clio och vi hade tur att hitta en till ett bra pris i Nyköping så idag var vi som sagt där för att hämta den. Jag fick köra den hem och det var lite läskigt för jag är ju van vid Ralph och pappas bil som är ganska breda och stabila på vägen och Clion var väldigt vinglig men man lär sig väl att köra den någon gång. Så annars idag så har jag städat den ordentligt och åkt en sväng för att testa lite och lära känna bilen. Gick riktigt bra!



Nästa vecka jobbar jag sex dagar och jag kan gissa hur trött jag kommer vara på söndag när jag är klar, hehe. Men det ska bli kul. Så jag får vila upp mig nu innan tisdag.

Kommentera

Publiceras ej