Nu är jag inne på min tredje vecka på BMA (Biomedicinska analytikerprogrammet) och det är fullt upp! När jag läste basåret här på LNU så läste vi två kurser parallellt på ungefär två månader men på BMA läser vi en kurs på en månad så det är mycket som ska in på kort tid. Det är skönt att man bara behöver fokusera på en kurs i taget.

Första kursen jag läser nu är "Introduktion till biomedicinska analytikerprogrammet" och egentligen är det bara en repetition på kemi och biologikurserna. Så förutom föreläsningar om det så har vi en datakurs som ingår i kursen och även "studiebesök" på kliniska laboratorier under två dagar som börjar redan nästa vecka....och en litteraturuppgift som ska vara klar nästa vecka med...och tenta om två veckor. Ja, tiden går hiskeligt fort just nu!

Ni har säkert sett på Facebook att jag lagt ut bilder på små kattbebisar och som ni säkert vet så vad det så att vi hittade en kattmamma och fem nyfödda bebisar i en buske utanför lägenheten och fyra av bebisarna satt ihop med varandra så vi tog med dem in till veterinären ocn tyvärr så var två av dem födda med avbrutna bakben så det fick somna in, men tre fick vi med oss hem. Kissemamman ville absolut inte vara i samma rum som småttingarna så vi fick flaskmata dem de två första veckorna, varannan timme, innan mamman ÄNTLIGEN gav med sig och helt plötsligt blev väldigt mammig. Så de tre små huliganerna mår så bra nu när det är fem veckor(redan!).

Så mycket pluggro blir det inte när man har tre små kardborrar klättrande och bitande på en, men vad gör det när de är så himla söta?

1 kommentarer

isa

26 May 2014 20:06

Hej!
Hittade din blogg när jag googlade på naturvetenskapligt basår på LNU.
Du uppdaterar ingenting längre men skulle vilja fråga lite om basåret i fall att du skulle logga in någon gång igen!

Hur många studerade basåret i kalmar?
Hur gamla var de flesta? Jag tog studenten för två år sedan och är lite rädd för att vara den "gamla" om alla bara är 19 år hehe.

Hur är könsfördelningen?

Är de flesta ifrån Småland? Jag själv är från Stockholm..

Var det svårt att hitta bostad?

Hur var basåret? Svårt/lätt/roligt/tråkigt?

Skulle verkligen uppskatta om jag kunde få svar på mina frågor! :) Har lite beslutsångest nämligen om vart jag vill plugga.. Men har sökt till LNU i första hand och tror jag kommer in.

Kommentera

Publiceras ej