Såg att min vän Pernilla hade tagit ett personlighetstest på en sida och fick för mig att testa själv. Man ska svara på 41 frågor och mitt resultat blev faktiskt intressant. Tycker själv att det stämmer ganska bra in på mig. Men vet inte hur andra uppfattar mig.

Din personlighetstyp:

Logiskt sinnade, kreativa tänkare. Kan bli mycket entusiastiska över teorier och idéer. Strävar ofta att bringa klarhet i teoretiska frågor. Värderar kunskap, logik och kompetens mycket högt. Tystlåtna och reserverade. Svåra att komma inpå livet. Individualister. Ointresserade av ledarskap och makt. Deras analytiska förmåga gör det lätt för dem att upptäcka samband som andra inte ser. Fungerar bäst när de uppmuntras att använda sin fantasi och förmåga till kritiskt tänkande.

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Fysiker, kemister, biologer, fotografer, strateger, matematiker, universitetslärare, programmerare, animatörer, tekniska skribenter, ingenjörer, jurister, brottsplatsutredare, skribenter, artister, psykologer, systemvetare, utredare, besiktningsmän, lantmätare.

Roligt att testet säger att jag skulle passa att jobba som fysiker. Har ju under en tid skrivit en rapport för B-kursen jag läser på komvux och valde då att skriva om strängteorin, hehe. Men nej, fysiker skulle jag inte passa som.

2 kommentarer

Anonym

03 Dec 2011 14:29

Jag tycker att det stämde in jättebra på dig! :) Vad kul att du har börjat uppdatera igen! :D Gizmo har ju blivit jättestor! Saknar den lilla busen, och dig fastän du inte var här för så längesen! Vi får hitta på något snart igen! :)

Pernilla

03 Dec 2011 14:30

Och det var jag som skrev, så du inte tror det är någon hemsk stalker ;)

Kommentera

Publiceras ej