Östergötland.

Underbara landskap med grönt gräs och knoppar på träden. Helt underbart att vara hemma igen. Pappa hämtade mig på stationen igår och jag fick provköra min bil för första gången. Jag fullkomligt älskar den! Det gör inget att den är över 20 år gammal. Det är charmigt. Lite oförutsägbar är den för ibland ligger den på normalt varvtal när bilen går på tomgång och ibland ligger den alldeles för högt så man får försöka anpassa hur mycket gas man ska ha. Och igår när jag och Jerry var ute en sväng så kunde jag helt plötsligt inte få i en växel. Tur att vi var på en parkering, hehe. Men på hemvägen fungerade den utmärkt.

Idag körde jag mamma till Mjölby fram och tillbaka vilket gick bra. Jag blev godkänd av henne, hehe. Sen så körde jag själv in till City Gross och handlade. Det gick strålande! Jag har kört mammas bil idag och de lutar åt att det är den jag ska köra till Jenny sen. Vi får se. Vid fem åker jag till Skänninge för att träffa vännerna och fira Valborg. Det ska bli kul!

Ciao!

Kommentera

Publiceras ej