Hej på er.

Torsdag kväll och mina ensamma dagar är över.
Det har faktiskt varit skönt att vara själv men ändå känts ensamt.
Jag har ägnat dagarna åt att tvätta fönster och idag städade jag hela huset. Som jag sa till mina föräldrar när de kom hem: Det är farligt att lämna mig ensam. Nejdå, jag tänkte bara vara lite snäll så de slapp städa när de precis kommit hem för imorgon så kommer min kusin Ninni med familj och ska stanna till söndag tror jag det var så det ska bli kul.

När jag ändå var igång med städandet så tog jag itu med en jobbig sak. Nämligen att tömma akvariumet. Det betydde att ta bort alla mina fina fiskar. Usch, bara av att skriva det nu gör mig ledsen. Jag vet att jag är larvig men jag älskade mina fiskar. Speciellt Malte. Tårarna rann när det var dags för honom...fina Malte. Oj, nu vart det svårt att se tangentbordet.
Jag kommer håg när jag fick mitt akvarium. Jag hade önskat mig det ett tag och en jul för tre år sedan så fick jag det äntligen. Tills idag så var hälften av fiskarna jag hade i akvariumet med från de jag köpte när jag startade det.
Men jag kan inte ha med mig det till Borlänge så jag var tvungen att stänga ner. Jag får istället ställa undan det och kanske starta upp akvariumet om några år igen.





Ciao

1 kommentarer

Eva-Lena Svensson

31 Jul 2009 12:28

Tack min underbara dotter för städning o fönsterputs.Du är guld värd.När pappa och jag var och svirade i Riga var du så duktig.Många kramar mamma

Kommentera

Publiceras ej