Äntligen är det helg, även om jag bara har en dag för på söndag åker vi till Orsa Grönklitt. Jag tror vi åker vi nio på morgonen.
Idag var pappa och jag på Intersport i Linköping för att köpa lite kläder och så. Sen åt vi på en pizzeria och åkte sen hem. Nu är jag trött och vill sova ut länge.

Annars så var det en skoldag mellan 08.00-14.00. Vi hade Information och Layout först på morgonen och jag hann nästan göra klart alla uppgifter i boken. I slutet var det några uppgifter som inte liknade de uppgifter vi gjor förut så jag frågade Tila och Jenny och de gjorde dem när de var klara och då hade Hans sagt att de inte skulle göra dem och när jag frågar så ska vi göra dem.
Orättvist tycker jag..
Sen hade vi småföretagande B och vi gjorde lite med UF-företagen.
Turism var det sen och vi stämde av allt med Orsa.
Efter lunchen var det dubbeltimme i samhäll och vi försökte hitta information om valsystemet i Storbritannien men det finns väldigt lite infomation om det. Vi fick en uppgift att jämföra de svenska, brittiska och amerikanska valsystemen och se nackdelar, fördelar o.s.v.

Jag letade även upp vår lärare som hade hand om de nationella proven och fick reda på att jag hade klarat provet med ett G i betyg.
Underbart!

Godnatt!

Kommentera

Publiceras ej